Matbloggstoppen


Kotlett



Tusen och åter tusen tack till alla de fina kommentarer ni lämnat om böckerna! Det värmer ända in i själen skall ni veta.
Vi firade boksläppet med typisk Linnéa-mat. Enkelt, snabblagat och riktigt gott. En bit benfri fläskkotlettrad, massor av vitlök, kryddor och philadelphiaost är allt som behövs för att tillaga en riktigt god middag, så här på en onsdag.


ca 4 portioner:

700 g benfri fläskkotlettrad
3 vitlöksklyftor
1 tsk dragon
3 tsk oregano
1 tsk mejram
200 g philadelphiaost
2 dl mjölk eller grädde
ett par droppar soya
1 gul paprika
10 körsbärstomater
salt & peppar


Skär kotletten i skivor, bryn dem i en klick smör. Skala och finhacka vitlöken under tiden och låt den fräsa med kotletterna. Krydda med dragon, oregano och mejram. Ha i philadelphiaosten och slå över mjölken/grädden. Låt detta koka ihop under ett par minuter. Ha i ett par droppar soya för att få lite trevligare färg. Skär paprikan i bitar och dela tomaterna, låt de koka med en liten stund.
Smaka av med salt och peppar.
Jag hackade i lite färsk spenat mot slutet, men det är helt en smaksak!

Servera med kokt ris.

Kommentarer
Postat av: nadja luong

mums så gott det ser ut!! längesen jag åt kotlett

Postat av: I Nadjas kök

Boken var jättefin Linnea, här har du en som kommer köpa alla!



Nadja

2009-12-03 @ 09:39:22
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Martina

Fick med boken idag när jag köpte Aftonbladet. Den var jättefin, vilka fina bilder. Kommer defenitivt att testa att baka några av recepten. Grattis!

2009-12-03 @ 10:31:29
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Ida

Det där ser riktigt gott ut :)



Fick med din bok igår med Aftonbladet och tyckte det var väldigt kul eftersom jag känner din kusin Helena väldigt bra :) Vi hängde ihop som ler och långhalm under högstadiet, men du minns nog inte mig. Så jag var tvungen att ringa henne och fråga om det var hennes kusin som skulle sälja böcker med Aftonbladet och ja så var det ju.



Jag kommer nog köpa dem allihopa, man kan aldrig få för många :) Stort grattis till framgången!



Kramar Ida

2009-12-03 @ 11:19:03
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Robban

Bara att gratulera linnea. Räknar med att ni bunkrat upp nu under julen när jag kommer och tittar förbi. Hade gott

2009-12-03 @ 12:14:41
URL: http://musclehunt.blogg.se/
Postat av: Dessi

Så gott! Jag fick tag i första boken igår, och såg att det fanns flera av böckerna som jag är supersugen på! Ska bli spännande att läsa och ha hemma :) Kram Dessi

2009-12-03 @ 20:50:13
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Dina recept låter otroligt gott, men tyvärr är jag mjölkproteinsallergisk, så jag kan inte smaka dom.



Många recept kan man göra om, men sånt som innehåller ost är nästintill stört omöjligt att laga och få samma underbara smak =/



Ha det bäst!

2009-12-06 @ 11:03:28
Postat av: Emma

Oj vad gott det där såg ut, måste testas!!



Förresten, jag kom att tänka på dig i helgen när jag åkte Gotlandsfärjan. I informationsdisken satt några kvinnor och kikade i boken som du gjort/varit med och gjort och pratade om hur FIN den var med många fina recept och jag var såå nära på att lägga mig i och säga "då ska ni se bloggen!!". Grattis till framgångarna, det var ju bara en tidsfrågs!! :) Kram!

2009-12-07 @ 14:24:15
URL: http://lillaemmasdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback