Matbloggstoppen


Rosa oktober




Som många utav er redan vet så är oktober månad rosa bandets stora kampanjmånad. I år har jag valt startat en egen insamling och jag hoppas att med hjälp utav er läsare kunna samla in en summa pengar att skänka till bröstcancerfonden.
På höger sida, precis nedanför "bloggkoll"-knappen hittar ni en länk som tar er till min sida på
rosabandet.se där ni kan välja valfri summa att skänka.
För drygt fyra år sedan fick min mamma bröstcancer, idag är hon frisk och mår bra. Men varje år får ca 7000 kvinnor samma diagnos som hon. Detta innebär att mellan 15 och 20 insjuknar varje dag... 

Många företag kör kampanjer under denna månad till förmån för rosa bandet, däribland Kellog´s Special K som skänker 2 kr per såld förpackning. De sattsar på att samla ihop över en miljon kronor i år.

På Linnéas Skafferi kommer vi nog inte upp i sådanna summor, men många bäcker små vet ni...


(eget collage med produktbild från kellogs.se och rosabandets webshop)





Kommentarer
Postat av: Ylva

Älskade du!!!!

kram mamma

Postat av: Sanna

Hej,

Kom in hit via Matbloggarna och gillade direkt vad jag såg! Fina bilder och innehåll som är lätt att ta till sig. Kommer komma hit igen :)

2008-09-27 @ 13:01:34
URL: http://ettlingon.se
Postat av: Linn Renman

För mig är det en självklarhet att stödja både rosa och blå bandet.

Bra blogg föresten.

2008-09-27 @ 16:37:11
URL: http://linnrenman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback