Matbloggstoppen


Nytt





Igår kväll när klockan var närmare 23.30 och jag kom hem efter en lång arbetsdag och en mycket trevlig kväll med mina före detta arbeskamrater så låg
Elle mat & vin där på dörrmattan.  Med rubriker som "himmelsk chokladspecial" och "den nya matdrottningen" på framsidan så önskade jag innerligt att det vore lördag eftermiddag kl 17 och veckans arbete skulle vara klart. Men så var ju nu inte fallet och jag fick vackert gå och lägga mig medan tidningen låg där ouppackad på diskbänken.
Men lördag eftermiddag kom fortare än kvickt och jag kunde efter en mycket hård arbetsvecka med gott samvete lägga mig på soffan och slöbläddra i tidningen. Chokladspecialen gick inte av för hackor, de recepten måste jag kika närmare på och den nya matdrottningen- Rachel Allen bjöd på kyckling med citron och honung (hur gott lät inte det!!). Hon berättar även om hur hon fick maken Isaac på kroken och hur matintresset uppstod.
Rachel har genom sin tv-show tagit hela Storbritanninen med storm. Hennes kokböcker finns för oss svenskar att köpa här.

Jag ska absolut ta mig en närmare titt på hennes böcker och med största sannorlikhet kommer en eller flera snart att ingå i min kokbokssamling!


(eget collage med bilder från rachelallen.co.uk)

Kommentarer
Postat av: erica

Åh den tidningen visste jag inte enns fanns, den måste jag köpa:)Måste också säga att jag älskar din blogg!

2008-09-28 @ 15:16:56
Postat av: Jenny

Hej! Vill bara berömma för din fina blogg, fullt med inspiration! Jag har suttit och läst och bläddrat bland kategorierna i minst en halvtimme nu :)



kram till dig

Postat av: stylemind

ps. hungrig blev jag också!

2008-09-28 @ 18:40:13
Postat av: Linnea

En kompis till mig tipsade om din blogg, hon pratar om den jämt!, och jag kan inte säga annat än att den är helt underbart mysig! Och användbar!! Jag är urkass på att komma på mat, inte för att jag lagar själv så särskilt ofta men det är inte omöjligt att jag börjar med nu... Kort sagt, du är en stor inspirations och tips källa!!

2008-09-28 @ 19:44:26
URL: http://lisve.webblogg.se/
Postat av: aida

jag måste skriva under på att detta nummer av elle mat och vin var synnerligen lyckat. Jag ska också kolla upp rachel! jag skriver även under på berömmet i tidigare kommentarer, jag gillar din blogg.

2008-09-28 @ 21:52:16
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: KarinW

Jag älskar hennes mat men har inte sett hennes böcker men hennes program på BBCfood är kanon!

2008-09-28 @ 22:05:59
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Nina

Trevlig blogg:)

2008-09-29 @ 18:57:19
URL: http://systrarnayster.blogg.se/
Postat av: Nina

Brukar kolla på Rachel Allens trvligaprogram på BBC-food:)

2008-10-01 @ 21:57:46
URL: http://systrarnayster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback