Matbloggstoppen


Morgonstund



Är det något jag alltid har hemma i kylskåpet så är det en tetra vaniljyoghurt. 5 av 7 mornar äter jag det till frukost och jag tröttnar nog aldrig. Man kan ju variera med så mycket olika smaker om man använder bär, frukt, flingor, müsli, russin, ja nästan allt går ju att ha i!
Sen är det alltid bra att ha hemma om man skall till och baka. Gör jag en mjuk kaka eller cupcakes brukar jag för det mesta slå i en skvätt, det blir så saftigt och gott!

Men i bland kan det ju faktiskt vara kul med variation, därför undrar jag vad DU brukar äta på morgonkvisten?

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag äter nästan alltid samma frukost, smörgås, fil med havrefras eller havregrynsgröt med russin och te. Men på helgen vill jag gärna ha en buffe med massa gott som juice, frukt, yoghurt och ägg. Vi kan sitta i ett par timmar vid frukostbordet på helgerna och bara njuta av ledigheten...

2008-05-19 @ 10:23:54
Postat av: Catty

all bran med lättmjölk/lättfil/lätt naturell yoghurt.. eller havregrynsgröt där jag ploppar i frusna bär :)

Postat av: Sara

Jag äter oftast en macka och dricker te eller juice till och ibland kokar jag ett ägg!

2008-05-19 @ 10:59:57
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Vi äter olika frukostar varje morgon, det kan vara allt från omelett till yoghurt toppat med päron, nötter och honung eller keso med bär och lite linfrön till. På helgerna går frukosten kungligt till, mycket godsaker på frukostbordet och lång tid till att njuta.

2008-05-19 @ 11:00:29
Postat av: Mia

Ja men visst är det bra med vaniljyoghurt, så gott! Jag brukar för det mesta äta yoghurt i olika samker med fullkorns bröd, smör, ost och grönsaker och såklart en kopp kaffe. Men ibland kan det bli fil, musli och linfrön eller havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Ha en bra vecka. /Mia.

2008-05-19 @ 12:45:06
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: J O H A N N A

Jag älskar äggmackor! Men något som är riktigt gott är följande:





Mixa frysta bär med lite fil/yoghurt i en skål med en stavmixer. Konsistensen blir som en sorbet. Toppa med lite färsk frukt eller torkad.



Smakar glass och är toppengott och nyttigt!#header





Ha en bra dag!

2008-05-19 @ 14:53:29
URL: http://jorydberg.blogg.se/
Postat av: Marias Kakburk

Jag är helt inne på vaniljyoghurt med müsli på morgonen.



Här på Ica Kvantum har de så man plocka ihop sin egen müsli ungefär som lösgodis, toppengott och nyttigt! Sedan toppar jag med lite hallon eller liknande som alltid finns i frysen:)

2008-05-19 @ 18:21:24
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Bellan

Vaniljyoghurt finns nästan alltid hemma i kylen hos mig också, men mer till mellanmål och självklart muffinsbak. Till frukost brukar det bli havregrynsgröt på fiberhavregryn Till det blir det antingen färska bär eller någon hemlagad sylt eller hemkokt äppelmos och en skvätt mjölk. På helgerna blir det oftast äggröra och rostat bröd och lite melon och ananas. =)

2008-05-19 @ 20:33:21
Postat av: lina

Naturell yoghurt finns alltid i min kyl! Tillsammans med bär och nötter/müsli blir det den perfekta frukosten. Eller mixa till en härlig smoothie! Låt den rinna av och använd till kalla såser, väldigt användbar helt enkelt!



Gröt i alla former är också toppen och man håller sig mätt länge. Den här årstiden gillar jag att äta en liten fruktsallad med rostat surdegsbröd & en kopp kaffe till frukost! Eller ägg...ja det finns en hel del att välja på!

2008-05-19 @ 21:20:33
Postat av: Cia

Jag är periodare när det gäller frukost... Och inte en särskilt nyttig sådan heller. Ofta faller jag dit på hönökaka med ost som ska doppas i oboy :) Det är så gott! Och så håller jag mig faktiskt mätt väldigt länge på det. Jag resonerar som så att det är bättre att jag äter frukost även om den är onyttig än att inte äta alls som blir alternativet när jag har sådana cravings.



Sista tiden har jag varit lite nyttigare dock... Då har det varit lingongrova med bregott, ost, salami och avocado! Håller sig jättelänge på det! Och det är så gott!



Yoghurt tycker jag egentligen inte om. Det är alldeles för sött. Ska det vara något så blir det fil, men det har jag haft svårt att äta på sista tiden. Har en tendens att bli illamående om jag äter det direkt på morgonen. Bir lunch av det istället!



Kul att få lite nya tips härifrån iallafall!

2008-05-19 @ 22:02:45
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: ingegerd

Jag gillar jordgubbsfil med keso!!Det bästa.Och ibland blir det vanliga mackor!Trevlig blogg!

2008-05-20 @ 23:47:13
URL: http://MatOchBakOchAnnat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback