Matbloggstoppen


Till vardags

image467


Vardagsmat, ett onödigt ont eller helt ok? Ja det beror ju förståss på vad man gör det till. Det bästa sättet för att göra vardagsmaten lite roligare stavas k r y d d o r,  har du bara ett bra basutbud på kryddor hemma kan man göra det mesta.

Ska jag vara helt ärlig så gör jag sällan mina egna köttbullar, det är ju så smidigt och det går så fort med köpta! Smaken från en köpt köttbulle kommer ju tyvärr inte i närheten av en hemrullad.. Men det är där kryddorna kommer in i bilden. Medans du steker på dina mamma scan så är det bara att gå loss med kryddburkarna! En favorit är den klassiska grillkryddan men nu senast fick lite timjan och oregano sätta piff på köttbullarna! En riktig höjdare måste jag säga!

Har du något bra tips på hur man piffar upp maten i vardagen?


Nu är det soffläge som gäller då jag fått en ohygglig migrän under dagen.. Trevlig torsdag!!

Kommentarer
Postat av: Elin

åh vad gott det där såg ut :) HUr e allt med dig?

Postat av: Elina

Lite creme fraige och vitlök gör allt gott :D

2008-03-13 @ 15:31:01
Postat av: Anonym

Curry.. Det låter hemskt. Men curry på köttbullarna medans man steker dom är jättegott :)

2009-03-05 @ 23:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback