Matbloggstoppen


Till bakverken

image452



Det här med förvaring av cupcaksen är mitt största problem då de flesta burkar jag har är på tok för små. Vad jag skulle behöva är bra cupcakeförvaring! En
sådan här vore ju drömmen då många får plats och de är staplingsbara! I dessa går det blott i en cupcake per låda men är de inte bedårande söta!?

Något som fungerar  relativt bra att ha dem i är faktiskt pizzakartonger, sådanna där höga för inbakade pizzor ni vet. Om man frågar riktigt snällt brukar man kunna få några kartonger gratis eller köpa dem för en billig penning. Men jag känner att det vore bra att ha riktiga grejer att ställa dem i ändå! Har du en bra lösning eller köpt dig en riktigt bra butt? Lämna gärna en komentar isåfall!

I helgen har det inte blivit någon bakning, men kanske i morgon?


(eget collage med bilder från amazon.com)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka smarta förvaringsburkar! Jag älskar förvaring! Burkar, askar, lådor, korgar....

Postat av: Anna

handlat något från www.kakburken.se ?

2008-03-02 @ 22:05:15
URL: http://liillan.blogg.se
Postat av: Sara

Jag ska nog höra mej för med min svägerska (+bror) som bor i Toronto, dom borde ju ha sånt i mängder!

2008-03-02 @ 23:19:14
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: ingegerd

Hej!har precis upptäckt din sida!Jättefin!Jag gillar också att baka.Jag har en liten fråga?Kan vi svenskar handla från amazon.com?

2008-03-05 @ 19:01:52
Postat av: Pernilla

Hej!

Har precis hittat till din superfina blogg! Har (liksom du) ÄLSKAR att baka, då särskilt cupcakes! Tyvärr kan jag ju inte äta dom eftersom jag just nu är på väg ner i vikt, men jag göder mina kollegor istället.



Har också problem med förvaringen… Pizzakartonger är ju en superidé. Har annars tänkt att svänga förbi närmsta konditori och fråga om man kan få/få köpa ett gäng tårtkartonger, det borde också funka!



En liten fråga: Vet du om det funkar att baka och spritsa frosting på muffinsen dagen innan dom ska ätas eller blir dom geggiga och mosiga då? Har tyvärr glömt att testa de senaste gångerna jag har bakat!



Ha en bra dag!

/Pernilla

2008-09-04 @ 16:03:39
URL: http://itrim2008.blogg.se/
Postat av: Klara

Jättefin blogg! :) Och supersöta förvaringslådor.

2010-08-08 @ 22:39:24
URL: http://ljusfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback