Matbloggstoppen


Firrepinne

image455


Ikväll blir det fiskpinnar med mos och ärtor här hemma men jag står inte och gör egna när det finns så goda att köpa i affären. Snabbt och enkelt går det när man delar potatisen i småbitar innan den kokas, då är det klart på ett litet kick. Inte jättenyttigt men perfekt en tisdag som denna då det inte finns någon ork över till någon mer avancerad matlagning! Sedan måste jag erkänna att ärtor är en av mina favoritgrönsaker! Så mycket smak i en så liten ärta. Otroligt!

Men allra först skall jag bege mig ut på en promenad i det sköna vädret och njuta av dagens sista strålar!

Jag önskar er en härlig tisdagskväll!


Uppdatering: På paketet med fiskpinnar fanns två alternativa tillagningsmetoder, antingen i stekpanna eller ugn. Jag valde att köra mina i ugnen i ca 15 minuter i 200 grader. De blev perfekta!! Paneringen lossnade inte, de blev inte brända och jag slapp fiskpinnsoset, underbart. Det var första men absolut inte sista gången jag gjorde dem i ugnen vill jag lova!


Kommentarer
Postat av: Karin

enkelt men så gott:)

Postat av: Sophie

Å, fiskpinnar det va länge sen!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2008-03-04 @ 18:32:56
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Elin

Har följt din blogg ett bra tag nu. kan du inte lägga in en ny bild på dig? :) Vore kul att få ett ansikte på dig! (Bilden du har är så liten..) Kram!

2008-03-04 @ 18:41:58
Postat av: Ann-kristin S

Jag gör alltid mina i ugnen och det blir alltid ett perfekt resultat och så enkelt.
super blogg du har med massa mat tips :)

2008-03-05 @ 18:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback