Matbloggstoppen


Favoriter


Dessa två saker är sommarens absoluta favoriter! Underbar fetaost och olivsallad och ett förvånande gott och framförallt lättdrucket vin.
Fetaosten vi kört på nu i sommar är  ICAs egna. Osten ligger tillsammans med kryddor, olja och helt otroligt goda oliver i en förpackning! Jag skulle utan problem kunna leva på sallad med dessa godingar i hela sommaren!

När vi kommer till vinet så var jag in på systemet några dagar innan midsommar, där stod jag och den övriga befolkningen i Sala och funderade på vad vi skulle införskaffa. Mina ögon föll på en illgrön bag in box och jag högg den snabbt som attan och banade iväg mot kassan. När  jag väl fick provsmaka vinet  visade det sig att det var ju riktigt gott! Det är ingen enorm smakupplevelse och kanske inte det godaste vinet jag druckit. Men så här på sommaren passar det utmärkt! Att en flaska inte går på mer än 59 kr gör ju ingenting och det är ett perfekt sällskapsvin!

Kommentarer
Postat av: Evasleva

Fetaost och oliver är ungefär vad jag också har levt på i sommar. Så gott!

Postat av: lina

Tack för tipsen! Har inte testat varken det vinet eller den fetaosten. I morgon är det jag som rusar till ica & systemet för att införskaffa dessa!!!

2008-07-31 @ 21:33:34
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Ljuvligt Hemma

Tack för vintipset... & icas egna fetaost är verkligen supergod :) Trevlig helg!

2008-08-01 @ 17:01:07
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: Cia

Icas fetaost är nästan den bästa som är lätt att få tag på! Den är riktigt riktigt god!

2008-08-01 @ 23:18:00
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback