Matbloggstoppen


Morgonstund...

image395

Åter igen måndag, faktiskt den allra första måndagen på det nya året! Kikar jag ut genom fönstret ser jag en tjock grå vägg av dimma, jag sitter här i nattlinne och duntofflor och väntar på att det ska lätta lite ute så jag kan fara ut på landet till lillasyster och hälsa på. Men det är inte alls roligt att ge sig ut och köra i sånt här väder så jag lugnar mig en liten stund till.

Hos
Martha däremot är allt ljust och frächt! Ingen dimma där inte.. Hittade denna päromsmoothie hos henne. Hon tycker att vi både ska ha is och proteinpulver i, vilket jag gärna hoppar över! För en gångs skulle har jag allt hemma som ska vara i! Yogurt, päron och banan enkelt och med största sanorlikhet riktigt gott så här på morgonkvisten! Eller hmm det kanske redan är förmidag? Jag kör enligt min mors filosofi; är man ledig skall man inte behöva gå upp en minut före nio! Sömntuta som jag är!

Vet ni, nu ska jag gå och skaka ihop den där smoothisen och sedan är det dags att ge sig ut på dagens alla äventyr! Jag hoppas att ni alla får en bra start på veckan!


(eget collage med bild från marthastewart)





Kommentarer
Postat av: Frida

Mums så läskande. Smakar säkert som en Igloo! :)

Postat av: Mia

Hej. Den ser god ut :-) Hur gör man för att få photoshop? /Mia

2008-01-07 @ 17:46:49
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback