Matbloggstoppen


Middag på 15 minuter

image407

Efter en hel dags shopping med lillasyster så var jag vrålhungrig och jättetrött, vilket innebar att maten var tvungen att gå fort att laga! Vad är enklare än att slänga ihop en sallad med lite gott i? Fördelen med sådan här mat är att man kan ju ha precis vad man vill i, bara att rota igenom kyl, frys och skafferi alltid finns det något som kan passa.
Så mycket roligare än bara korv och makaroner!
En dunderenkel dressing rörde jag ihop av lite turkisk youghurt och en påse dippkrydda, perfekt till salladen!

Detta hade vi i dagens sallad som räcker till fyra hungriga personer:

1 fp  kryddig korv  (tex chorizo)
1 paprika
½ gurka
1 fp körsbärstomater
2 morötter
½ påse bladspenat
pasta

Koka pastan, slanta korvarna och stek dem. Hacka gurka och paprika, dela tomaterna i halvor och blanda allt tillsammans med spenaten i en stor skål. Skala morötterna och gör stavar av dem. Dela sedan varje stav i tre-fyra mindre stavar och blanda även i dem.
Slå av vattnet från pastan och rör i pasta och korv med grönsakerna. Sedan är maten klar!



(eget collage med privat bild)

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!
Kul att du planerar att åka till Melindas fina butik! Tack för lyckoönskningen ... kram Helena

2008-01-15 @ 20:43:14
Postat av: anna

åh mums vad det såg gott ut!

oj..om jag hade jobbat natt och så inte fått sova pga borrandet imorses hade jag blivit så jäkla förbannad..iofs jobbar jag ofta halva nätterna..men det är ju självvalt..

kram!

Postat av: Anonym

Halloj,

Känner inte dig, vill ändå skriva

"Vilken kanontjej du verkar va!" =)

denna blogg, hittade jag av en slump på nätet, oj vad glad du gjorde mig, vilka härliga bilder, och dessa underbara recept! Tack.

Från en förkyld Mia

2008-01-16 @ 18:01:56
Postat av: Jenny

Jag måste säga att din blogg är riktigt snygg!! Jag ska försöka mig på vad-det-nu-är-du-använder. Photoshop?

2008-01-17 @ 19:48:25
URL: http://rubusarcticus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback