Matbloggstoppen


kattskrällen

image400

Tänkte bara visa vilken utomordentlig hjälp jag får ibland när jag sitter här vid datorn och bloggar. Då kommer nämligen Diva gärna upp och lägger sig här på duken. Då och då tassar hon till på musen så allt blir kaos här på datorn, men inte kan man bli arg på henne när hon är så söt!

Nu i helgen skröt jag så om katterna, att de skärpt till sig och inte härjar runt så mycket som de gjorde förut. Det skulle jag aldrig ha sagt för i morse var de som galna båda två! På förmidagen tog jag ett bad och då måste självklart båda katterna närvara för att se till så allt blev rätt gjort. Men ibland undrar man ju hur smarta de är egentligen. Den andra katten, Tix sitter alltid och dricker ur badkaret när man badar (jättesmaskigt med varmt badvatten, eller hur!)
Sedan ser jag hur hon verkligen sitter och funderar, för en stund senare börjar hon ta sig över blandaren och duschslangen för att sätta sig i hörnet upp mot väggen. Problemet är bara att det redan står en flaska schampo, en flaska balsam, peeling och duschkräm precis där hon tänkt sätta sig. Mycket irriterat blänger hon på mig för att jag inte brett platt åt henne! Tillslut har hon lyckats trixa så hon kan sitta någorluna, trotts att peelingtuben måste skära in ordentligt i magen på henne. Fortfarande blänger hon på mig som om allt vore mitt fel. Eftersom hon vid det här laget har hunnit blöta ned tassarna är det för halt att gå tillbaka samma väg som hon kom, så efter många försök att ta sig tillbaka (för det var ju inte så skönt att sitta där som hon trodde) så tar hon satts och kastar sig över badkaret och ned på golvet. Flaskor flyger genom hela badrummet och hon går halvblöt och jättesur ut genom badrummet. Diva sitter på toaringen och tittar med sina stora ögon på oredan i badrummet, sedan fortsätter hon lugnt dricka ur toalettstolen...
Och jag, jag återgick till min bok och låtsades att de senaste minuterna inte hade inträffat.




Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack för din kommentar hos mig! Och tack för att jag genom den hittade till dig :) Jättefin blogg du har.

Hihi, rara små kissar du verkar ha :) Kramar, Sofie

Postat av: Martina

Å, äntligen börjar jag hitta bra matbloggar. Hoppas att det är ok att jag länkar till dig.

/Martina

2008-01-09 @ 14:54:39
URL: http://www.martinasmorgonkaffe.blogspot.com
Postat av: Åza

Hej!
jag besöker din blogg då och då! Den är jättefin din blogg, enkel med fina bilder osv. kul att besöka ibland eftersom när man själv håller på med mat och bakning :)
Ha det gott i vintervädret snart är det vår!..snart :)

2008-01-09 @ 15:46:49
URL: http://www.divine4.blogg.se
Postat av: Emma

haha, jag skrattade högt när jag läste detta inlägget! Katter är för söta ju :)Lät iaf himmelskt med bad *sotis* ha en bra dag! Emma

2008-01-09 @ 19:47:42
URL: http://emmaljung.blogg.se
Postat av: Fru A

Vilken härlig bild och vilken fin hjälpreda du har!

2008-01-10 @ 20:56:13
URL: http://barnavnorrland.blogg.se
Postat av: Anneli

Det var en rolig historia om dina katter, som verkar vara helt underbara! Och det är ju SJÄLVKLART att du ska fatta att du ska bereda plats för henne... ;O)

Kul att ha hittat din blogg. Ska kika runt litegrann i den nu!

Må gott!
/A

2008-01-12 @ 17:07:06
URL: http://fnisseli.blogg.se
Postat av: sanna

häärlig blogg! :)

2008-01-14 @ 20:32:52
URL: http://rocafellastyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback