Matbloggstoppen


Dr Bombay & Jag

image404

sprider sig genom lägenheten så fort man slår på dammsugaren. Varför? Jo för några dagar sedan gick det väl aningens vilt till i köket och en glasburk med curry for i backen med glas och curry över allt som resultat. Jag plockade upp glasbitarna och käre sambon fick dammusga upp elendet, vilket så här i efterhand inte var jättesmart. För som sagt, så fort jag ska till och dammsuga då fylls hela lägenheten med den underbara doften av curry.. Då tänker ni att det är väl bara att byta påse, men si det är en alldelens ny påse som sitter i och med tanke på hur hutlöst dyrt det är med dammsugarpåsar så får vi allt finna oss i en dos av currydoft var och varannan dag så där. Något som är lite småjobbigt är att varje gång jag känner denna currydoft börjar genast det rycka i musiknerven och rätt om det är sjunger jag och
Dr Bombay duett här i vardagsummet.

-Hurry, hurry, hurry, by my riiice and currry!!
Kanske tror grannarna att det hastigt flyttat in ett par indier i våran lägenhet!?


(eget collage med bild från santa maria)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, ajdå... men curry luktar ju faktiskt ganska gott :) Och tröttnar ni på currydoften så får ni kanske dammsuga upp någon annan krydda! *fniss* Kram, Sofie.

Postat av: Fru A

*fnissar* Det var ett kul inlägg att läsa! Tur iaf att det var en goddoftande krydda ni dammsög upp och inte nåt elände som luktade illa..

2008-01-11 @ 17:48:28
URL: http://barnavnorrland.blogg.se
Postat av: annamaria

Hahaha...jag gjorde precis likadant med kanelen när det var dags för gröt till Jul! Jag fick juldoft från dammsugaren i flera dagar.

2008-01-16 @ 16:25:46
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback