Matbloggstoppen


Bakom luckorna i Linneas skafferi...

image392



Ett ställe här i lägenheten som jag spenderar stor tid i skulle verkligen behöva få sig en omgång!  Nämligen köket. I höstas syddes nya gardiner och det blev så fint i köksfönstret, dessa skall upp och julen skall ned så fort jag orkar med. Stolarna till köksbordet är aukktionsfynd och börjar har sett bättre dagar. Först och främst skulle de behöva en gnutta lim i alla skarvar för de börjar bli lite ranliga, sedan har jag sagt i snart 1½ år att jag skall klä om dem. Så lite gör ju verkligen stor skillnad. Eftersom vi bor i hyresrätt har vi ju inte lov att göra som vi vill, men hade vi det så skulle nog köksluckorna bytts ut nu.
Men bakom en av dessa köksluckor  gömmer sig det riktigt stora problemet, nämligen mitt skafferi. Man skulle kunna tro att jag hade riktig ordning och reda där inne så ofta som jag donar i köket. Men icke! Nu är det värre än någonsin tror jag. Ingenting står på sin plats och chansen att hitta det man verkligen letar efter är minimal! Vi skulle behöva köpa upp oss på ett gäng praktiska burkar som man kan ha upp mjöl, socker, havregryn och dyligt i, för så här kan vi inte ha det mycket längre. Men jag kommer mig liksom inte för. Det finns alltid andra, något roligare saker att ta tag i..

Sedan finns det en hemskt skåp till. Det kombinerade krydd och medicinskåpet. Där är det också totalt kaos. Men det ska vi också råda bot på så fort förkylningen vill flyga sin kos.
 Fråga inte mig varför dessa vapendragere får campa i samma skåp, antaglilgen för att mamma och mormor har det precis lika dant.
-Kan det gå i släkten mån tro?

Som sagt, lite mer ordning och reda innanför skåpluckorna önskar jag mig 2008!

(collage med bilder från martha stewart, ikea & potterybarn)




Kommentarer
Postat av: Juliana

Det önskar jag också mig. Det är som en jakt varje gång man ska leta upp något. :)

Postat av: lina

Jag också! Sådana där burkar skulle jag behöva en hel hög av:)

2008-01-02 @ 20:06:00
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: lena

ville bara lämna en liten rad efter mig efter att ha varit här och kikat! jättefin sida med massvis av smarriga recept, mums! :D är lite nyfiken på vad du använder för super söt font till denna bild, där du bland annat har skrivit; "linneas kök" och "stolmakeover" och så vidare! om du har lust får du jättegärna dela med dig av det :o)

kram!

2008-01-03 @ 19:53:17
URL: http://www.lillal.com
Postat av: Londongirl

Precis vad jag har tänkt börja det nya året med. Måste få ordning i köksskåpen! Bland kryddor och alla torrvaror är
det värst med ordningen. Man blir lite sugen på att göra nytt i kök och i fönster tex nu när julen är över. God fortsättning på 2008!

2008-01-04 @ 09:36:00
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Hälsosamt

Fin blogg du har, för att inte tala om de alldeles fantastiska kollagen du gör! Hur gör du?! =P Använder du en färgig mall eller skapar du i Photoshop? Mkt imponerad är jag iaf. :D

2008-01-05 @ 00:04:38
URL: http://halsosamt.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback