Matbloggstoppen


Sommarbär

image431


Jag vet att det än är långt dit, men man måste få drömma, eller hur!? Finns det något som andas sommar mer än  bär och mjölk? Tyvärr är det ju lite svårt att få tag på färska bär så här i mitten utav februari, men det fungerar ganska bra med dem du kan hitta i frysdisken på ICA.  Se bara till att de inte legat för länga i frysen och låt dem tina innan du skall äta, så går det fint. Visst, det är inte samma känsla som på sommaren men man kan ju inte få allt här i världen!
En skål med blåbär och mjölk blev lite kvällsmat för mig nu när jag kom hem från arbetet, om man bättar* i en skiva knäckebröd blir det lite mera mättande.
Nu längtar jag verkligen efter varma sommardagar och ljusa nätter, färska jordgubbar och rabarberpaj, sommarstugan och grönsakslandet. Men efter regn kommer solsken och efter vinter kommer vår och sedan sommar så jag ger inte upp hoppet!

*Att bätta i betyder att du har i något tex en skiva hårt bröd i en tallrik med mjölk. Jag googlade på detta "ord" och fick inga träffar. Är det månne ett inhemskt (jugansbomål) uttryck?




Kommentarer
Postat av: maria

Men jisses vad sugen jag blev på rabarberpaj nu

Postat av: Elina

Jag var oliiiidligt sugen på färska jordgubbar igår.. Men som du säger än får man vänta :(

2008-02-13 @ 18:50:58
URL: http://blow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback