Matbloggstoppen


Santa Maria

image426


Nu sitter jag här i soffan och har känner hur den välkända känslan av paltkoma sprida sig genom kroppen. Jag är mätt, proppmätt!
Ikväll provade vi Santa Marias nya tortilla bröd med smak av soltorkade tomater. Här hemma fick det godkännt av oss båda två men det är något med smaken, jag känner igen den från något men kan inte riktigt placera den.
I vanliga fall brukar jag bara äta två bröd men av någon anledning tröck jag i mig tre stycken ikväll, vilket resulterade i detta tillstånd!


500 g nötfärs
2 vitlöksklyftor
2 påsar Santa Maria Tacokrydda
1 paprika
2 tomater
1 burk mais
2 dl turkisk youghurt
1 avokado

Bryn köttfärsen och hackad vitlök. Rör ned tacokrydda med några deciliter vatten i färsen. Hacka tomat och paprika och lägg i det i pannan. Blanda i youghurten och majs, låt det hela koka ihop några minuter.  Dela och gröp ur avokadon och att ha över färsen.
Värm bröden något innan servering


( eget collage med bilder från Santa Maria)

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sofia

Vilket härligt citat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback