Matbloggstoppen


Matig smörgås

image428


Nu återstår bara en natt av helgens arbete och i morgon skall jag njuta av en ledig eftermiddag. Jag som i vanliga fall älskar att laga mat tappar helt lust och ork att stå vid spisen  och röra när jag arbetar många nätter på raken, men jag hoppas inspirationen kommer tillbaka när jag kvicknar till lite! Därav har det varit lite dålig uppdatering här under helgen, men vi tar nya tag under kommande vecka!

Något som inte alls kräver så mycket arbete men är riktigt gott är en äkta amerikans kalkonsmörgås, en eller två sådanna slank ju ner under USAresan måste erkännas.
Här har ni en variant på smörgåsen, jag för min del har gärna colesawen på sidan om. Det känns lite matigare då och det går så himla mycket enklare att äta!
Våra svenska smörgsar med ost, skinka och några gurkskivor ligger ju något i lä om man jämför, men de kan ju faktiskt vara precis lika goda!  Eller, vad gillar du bäst?



(eget collage med bild från martha)


Kommentarer
Postat av: Sara

Här hemma äter vi mycket tonfisk på mackorna, gärna tillsammans med harissa, lök, gurka, tomat och oliver. Man kan ju variera i oändlighet. Bra mat om man behöver stå sej ett tag !

Postat av: Karin

ser utsökt ut:)

2008-02-11 @ 08:23:38
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback