Matbloggstoppen


Kycklingsallad

image434


Ljuvliga fredag är äntligen här och en hel helgs ledighet väntar, som jag längtat. Fredagar är dagar då vi oftast inte lagar någon mat utan beställer hem och så är också fallet ikväll. Min standardrätt är kycklingsallad men ibland så kan man ju tröttna även på det. För om man skall vara ärig, hur rolig är en sallad köpt på närmaste pizzeria? Nu råkar det vara så att deras kyckling är så otroligt god marinerad så jag kan inte sluta beställa den! Men för att få lite variation på fredagsmatan brukar jag piffa upp den med vad som finns i kylen här hemma. Ikväll blir det med en halv avokado och några hackade feferonis som ger lite extra smak. En annan favorit är ju fetaost.

Sedan blir det att krypa ned i soffan och vila ögonen på någon bra film. Är lite avis på lillasyster som roar sig bland diverse kändisar ikväll på genrepet inför morgondagens melodifestival. Deras klass har fixat alla blomster till kalaset. Tyvärr syns de ej i bild men de har fått träffat hela startfältet med musiker under dagarna de arbetat där.

Ha en riktigt skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Johi

Låter smarrigt med extrafixad kycklingsallad! Här blev det kassler med chilitäcke och ris...

Postat av: sofie

Åh, vilken mysig blogg:)

2008-02-15 @ 23:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback