Matbloggstoppen


Gott till kaffet

image447

Hur goda ser inte dessa kakor ut om jag får fråga!? Jag skulle kunna göra vad som helst för att ha en omgång nybakta jordnötskakor här hemma! Receptet som ni hittar
här verkar ju inte allt för krångligt, men antalet kalorier per kaka vill jag inte ens fundera på med tanke på hur mycket jordnötssmör det skall vara i! Det var riktigt länge sedan jag bakade småkakor, jag har liksom blivit lite fast i cupcaketräsket. Men man skulle kanske ta och baka lite efter dagens städning?

Usch, jag sitter här och fryser i min ensamhet, gårdagens höstlika väder gick genom märg och ben och kyler mig idag med. Igår hjälpte jag lillasyster med att röja lite i hennes lägenhet då hon håller på att flytta. Så en sväng till returen blev nötvändig. Ujja så kallt det blåser där!
Det var andra gången på två dagar vi knölat hela audin överfull med grejer och åkt i väg. Fast i måndags befann vi oss i Västerås, efter en tur på IKEA kommer vi ut och skall försöka stuva in allt i bilen. Det tog lite tid och det hela slutade med att vi var tvugna att bygga ihop alla flyttkartonger vi köpt för att allt skulle få plats. Så om ni råkade befinna er på parkeringen utanför IKEA i måndags och såg två systrar som hysteriskt skrattade medans vi mecka ihop flyttkartonger, ja då var det vi!  Till råga på allt så blåste det ordentligt vilket gjorde det aningens svårt att hålla koll på alla kartonger så de inte skulle fara tvärs över parkeringen!

Nu skall jag försöka få upp värmen med hjälp av lite städning, det brukar alltid fungera!

Vad skall du göra idag?





(eget collage med bild från marthastewart)


Kommentarer
Postat av: Mandiz

Vilken fin blogg!

Postat av: Sara

Visst är det underbart med småkakor ? Ändå blir det aldrig så att jag bakar dom! Just nu går jag och påminner mej själv om att jag måste baka mina favoritmuffins. Dom är så otroligt goda. Lemoncurd, vit choklad och jordgubbar. Smälter i munnen! Sen är dom kanske inte den nyttigare sorten, men det är en annan femma :)

2008-02-27 @ 18:49:53
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: Skatan

Men vilken charmig blogg! Kul att hitta hit :)

Ha en bra kväll,

Skatan

2008-02-27 @ 18:58:00
URL: http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com
Postat av: Carro

haha, jag var faktiskt på ikea i måndags=) fast jag tror inte jag såg dej. Jag brukar oxå lyckas köpa på mig en massa men har ingen tanke på om det får plats i bilen eller ej..haha. Ha en bra dag!

2008-02-27 @ 19:40:44
URL: http://doitmyway.blogg.se
Postat av: madelene

Kakor är min svaghet...mums.
Ska snart kvällsfika & lämna dator´n en stund för tv:n.
Ha det gott /madelene

2008-02-27 @ 19:41:33
URL: http://linneagarden.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ser riktigt gott ut!

2008-02-28 @ 02:06:34
URL: http://froggie.blogg.se
Postat av: maria

Du har så himla fina bilder till alla recepten !:)

2008-03-01 @ 23:40:12
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback