Matbloggstoppen


Julesnaps



Nu är snart även annandag jul slut och den värsta julhysterin har lagt sig. Alla klappar är öppnade, jag hade tydligen varit riktigt snäll i år för många fina paket låg under granen, julmaten har åkt ut och in ur kylen ett antal gånger och hela släkten har vi hunnit träffa.

På julafton dracks det
Löitens Mild Gourmet, en mild julsnaps. Själv klarar jag inte alls av att snapsa, så det överlät jag till de andra och denna snaps fick 7.5 tomteluvor av 10 enligt testpanelen. Vilket är ett jättebra betyg. De gillade att spritsmaken inte var så framträdande så att man faktiskt kunde känna smaken på snapsen, inte bara spriten.
Jag själv tycker flaskan var riktigt snygg, kanske kan denna flaska passa även till nyårsmaten. Julen varar ju ända fram till påska sägs det..



Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas du haft en riktigt trevlig jul :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback