Matbloggstoppen


Starta bra

image503



Måndag, ny vecka, ny start. Solen skiner och redan kl 8 var det över 10 grader varmt i skuggan. Som jag har längtat efter vår, sol och lite värme!
Idag började jag dagen med yoghurt och blåbär. Det är perfekt att ha några paket med frusna bär och frukter i frysen, då finns ett gott mellanmål (eller frukost) alltid när till hands!

Idag valde jag att  tina ca 2 msk bär under 1 minut i micron och sedan slog jag på 2 dl vaniljyoghurt och rörde runt. Vips hade jag trollat fram en riktigt god blåbärsyoghurt utan massa socker och annat som ofta tillsätts i fruktyoghurtar. Vilken härlig färg det blev, först bröt lilablå strimmor igenom allt vitt, för att sedan ta över helt och färga allt riktigt blått, Vackert!
 Vill man göra det lite roligare går det ju utmärkt att göra en smoothie av det hela. Blanda bara din favoritfrukt med yoghurt i en mixer!

(eget collage med bild från arla.se)


Kommentarer
Postat av: Catty

jag brukar göra likadant :) till exempel i min morgon-havregrynsgröt.. där ploppar jag ofta i lite frusna bär, som sedan tinar upp i den varma gröten.. resultatet blir som sylt, fast utan allt onödigt socker :)

Postat av: Mia

Vad gott det lät, nu läre jag kika i min frys om jag ätit upp alla blåbär :-) Smoothie är ju för gott! Ett perfekt mellanmål. Här är det oxå strålande solsken, så underbart! Ha en bra dag. /Mia.

2008-04-21 @ 11:25:25
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se
Postat av: lina

Så sugen jag blir! Blåbär är underbart gott!

2008-04-21 @ 20:08:52
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Anonym

brukar göra samma sak:)
Fast med hallon!
De e skitgott samtidigt hälsosamt.

2008-04-21 @ 20:57:38
URL: http://www.sessan11.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback