Matbloggstoppen


Pastasallad

image511


Ibland villl man att maten skall gå riktigt snabbt att göra, det skall smaka bra och inte vara så invecklat att göra. Då passar det riktigt bra att göra en pastasallad. Oftast har man allt vad som behövs i hemma så förberedelserna är minimala.
Till denna sallad (jag tog vad grönsaker som fanns hemma, tomat, gurka, sallad, avokado, paprika) valde jag att ha kryddig korv, men självklart kan man ha kyckling, lax, makrill, tonfisk eller annat gott i.
För att lyfta upp salladen och få lite mer smak på det hela gjorde jag snabbt i ordning en vitlöksvinegrette som jag smaksatte pastan med, jag gjorde även några vitlökskrustader medans pastan kokade.

Vitlöksvinegrette:

3 msk olivolja
1 msk citronsaft
1 vitlöksklyfta
1 tsk honung
salt & peppar

Skala och pressa vitlöken, blannda samman med övriga ingredienser.

Krustader:

Tärna några skivor vitt bröd. Rosta dem i en torr panna tills de fått en gyllene färg. När de är klara, ringla över lite utav vitlöksvinegretten.



Kommentarer
Postat av: maria

Åh så gott !

Postat av: chiliconkarin

Pastasallad är sommarkänsla!Med krutonger blir det kalas!

2008-04-26 @ 19:02:37
URL: http://chiliconkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback