Matbloggstoppen


Vatten, stan är full av vatten!

image275






När jag var mindre gillade jag det inte alls. Det smakade brusalvedon tyckte jag. Nu kan jag inte få nog av det. Jag pratar om flaskvatten. Allra helst dricker jag smaksatt Loka, favoriten är smultron.
Man kan ju fråga sig varför jag går till affären för att köpa vatten när vi har det gratis i kranen.
I dagens
Metro debateras det om just detta ämne. Vi köper ekologisk mat men vi dricker vatten som färdats flera hundra mil. Det rimmar inte särskilt fint. Här hemma försöker vi bli mer och mer ekologiska så jag skall försöka dra mitt strå till stacken gällade vatten med. Jag ska verkligen dra ned på flaskvattendrickandet!
Att man på ön Fiji producerat mer än en miljon flaskor vatten per dag, då över hälften av öns invånare inte har tillgång till rent vatten är rena vansinnet enligt mig!


Vad gör du för att bli mera grön?


Kommentarer
Postat av: Helena

Loka "citron" eller "smultron" är lätt godast :)

Postat av: Moster Cissi

Hej Linnea!!
Jag gillar också flaskvatten - men jag håller med om att det känns sjukt att köpa när man har prima vara gratis i kranen. Jag har tänkt på... att antingen köpa en Soda stream - och smaktillsatser för smaksatt vatten, eller kanske en kanna i kylen med omväxlande lime, citron eller annat... men det är ju bekvämare att släpa hem en back från affären - det är konstigt, fast man ångrar sig lite när armarna känns som de går ner till knävecken, då vore det bättre med en kanna i kylen.
Såg på Ylvas blogg att du är sjuk - stackars dig:(
krya på dig och hoppas vi ses snart.
Kram

2007-09-03 @ 16:18:16
Postat av: Emilia

Vad kul med en blogg som handlar om mat, annorlunda :)
Och när jag köper mineralvatten brukar jag köpa Loka Päron.

2007-09-03 @ 18:13:01
URL: http://javisstvettu.blogg.se
Postat av: Molly

Jag dricker helst vanligt kranvatten, men gillar också mineralvatten smultron, hallon, päron eller äpple.

2007-09-03 @ 18:17:52
URL: http://blogg.passagen.se/min.vardag
Postat av: Anna-Eva

Men fy på dig Linnéa, ni som har VÄRLDENS godaste kranvatten i Sala :)
Nåja, jag köper också flaskvatten då och då, främst när jag åker tåg eller dyl och min favorit är faktiskt också Loka smultron.

Postat av: Linnéa

Helena: Ja de är riktigt goda!
Cissi: Ja jag undrade var ni var någonstans i söndags. Det var Ann som kammade hem vinsten! kakan var supergod!
Emilia: Va roligt att höra. Loka päron är god den med!
Molly: Ja vanligt kranvatten är ju i slutändan godast..
Anna-Eva: Ja vet, vi har verkligen gott vatten här i Sala, fy skäms på mig! Det är hemskt när man kommer till ställen som inte har gott kranvatten!

2007-09-03 @ 19:46:38
URL: http://linneasskafferi.blogg.se
Postat av: s

Åh, älskar också flaskvatten - det är ju speciellt när det är kolsyrat! Men jag tänker nog köpa en sån där soda stream så jag kan få eget bubbel :D

2007-09-03 @ 21:40:10
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Jempan

Jag dricker helst kranvatten, men det är ju jag det :]

2007-09-03 @ 23:15:40
URL: http://tullan89.blogg.se
Postat av: Barbro S

Hej Linnéa!
Jag gillar också LOKA Smultron men har börjat fundera precis som du... Det får nog bli sånt mest på resande fot i fortsättningen!
Tack för i söndags - du gjorde ett strålande jobb i kakjuryn! Skulle maila till dig men det kom tillbaka igen så nu ger jag upp din mailadress! Du och syrran är inte medlemmar, men hör av dig så vi får prata mer!
kram

2007-09-04 @ 10:09:27
Postat av: Linnéa

S: Ja ensoda strem är ju verkligen ett bra alternativ!
Jempan: Har man gott vatten är kranvaten svårt att slå!
Barbro: Det var bara trevligt att sitta i juryn!
Hehe ok, men då vill jag köpa ett medlemsskap åt både mig, syster och sebastian!

2007-09-04 @ 10:41:20
URL: http://linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Susihus

Vi har så himla gott kranvatten där vi bor så det får bli det och då mår säkert miljön lite bättre=)
Tack för titten i din fina blogg.

2007-09-04 @ 19:15:33
URL: http://susihus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback