Matbloggstoppen


"Snabbmat!"

image284




Idag gick det undan när middagen skulle fram på bordet må jag säga! Det var inte mycket ork som fanns kvar efter dagens arbete så för att överleva ( ja nästan iallafall) var det tvunget att gå kvickt.
Med färdiga kötbullar och fullkorns snabbmakaroner hann vi åka från jobbet, laga mat och ätit oss mätta och belåtna på mindre än 30 minuter. Det tycker jag är klart godkännt! För att göra det hela lite roligare (?) stuvade jag makaronerna. Till detta serverades brocoli. Och det var ljuvligt gott!

För dig som inte vet hur man stuvar makaroner, ska jag nu berätta!!

Mät upp rätt mängd makaroner. ( Kolla på sidan av paketet, där brukar det stå hur mycket en portion är!)
Slå över mjölk så det täcker pastan. Låt koka upp.
Rör ut lite mjöl i en kopp med mjölk, slå det över den kokande pastan. Ha i en nypa socker och en nypa salt.
Kom i håg att röra om så att det inte bränns vid!!!
Känns stuvningen för fast, späd ut med lite mjölk, känns den för lös, rör ut lite mer mjöl med mjölk och  ha i.
Så, nu har du en kastrull stuvade makaroner!





Kommentarer
Postat av: Agnes

Det är jätte gott!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback