Matbloggstoppen


Enligt Martha!

image278



Idag tycker Martha att vi ska ta ner vår och sommargardinerna för att sätta upp höstens färger. Gärna för mig, men eftersom vi eventuellt ska göra en liten, liten renovering i köket så tänkte jag köpa nya fina gardiner då, så det får allt vänta någon vecka till! Men jag la iallafall på en ny duk i vardagsrummet. Det är ju alltid något!
Ser ni den lilla bilden i collaget, den föreställer svarta stolar. I min förra lägenhet hade jag röda skåpluckor och då menar jag verkligen röda. Jag tyckte de var så fruktansvärt fula när vi var och kollade på lägenheten, men när jag fick bo in mig och fixa i ordning så blev det riktigt snyggt med allt det röda. Jag målade nämligen mina köksstolar svarta, likaså underredet till bordet. Det blev en jättesnygg kontrast till den så intensiva röda färgen. Lite, lite saknar jag mitt gamla kök, även om det är mycket mindre än det vi har nu så var det så mysigt!

Men, man behöver ju inte köpa nya dyra gardiner för att piffa upp lite nu till hösten. Åk till IKEA och köp lite nytt porslin, det behöver ju inte vara en hel servis! Ett gäng nya skålar och ett snyggt fat, vips blir det mycket roligare att duka fint och bjuda över goda vänner på middag!


Här skiner solen och det är hög och klar luft, ska nog ta en liten repa på stan innan det är dags att bege sig till arbetet!
Ha en skön dag!


(eget collage med bilder från IKEA och Pottery Barn)

Kommentarer
Postat av: sanne

Kan du se Marthas program på någon kanal samtidigt som det går i USA? Inte fler säsonger efter som på 4+ och kanal7??

2007-09-05 @ 13:21:54
Postat av: Frida

Martha är GRYM!!

Postat av: Jessica

Älskar Pottery barn! Kan de inte öppna i Sverige också?! :-)

2007-09-05 @ 15:12:19
URL: http://invited.blogg.se
Postat av: Ljuvligt hemma

Ååååh du har en sån underbar blogg :) Önskar dig en ljuvlig dag! Kram kram

2007-09-06 @ 09:17:05
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Sanne: Nej tyvärr kan jag inte det, men jag vet att de sänder en ny säsong avsnitt i USA nu.. Man för nöja sig med att kolla in på hennes hemsida!
Frida: hihi, ja hon är något alldelens extra!
Jessica: Ja jag håller verkligen med dig!
Ljuvligt hemma: Tackar så mycket! Detsamma!

2007-09-06 @ 17:20:51
URL: http://linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback