Matbloggstoppen


Tomater & Balslamvinäger

image307





Det här är ett perfekt tillbehör till kött, såväl sekt som grillat. Det är riktigt enkelt att göra och smakar underbart!
Jag har använt körsbärstomater då de är så naturligt söta och goda men det går lika bra att använda vanliga tomater. Då kan man eventuellt behöva tillsätta en liten nypa socker!
Igår när jag gjorde de använde jag en korg tomater till två personer.

Detta behöver du:

1 korg körsbärstomater
balsamvinäger
salt

Gör så här:

Skölj och dela tomaterna i halvor. Ha i balsamvinäger så det täcker botten på en stekpanna. Lägg i tomaterna med snittytan ner. Salta. Låt detta puttra tills skinnet på tomatarna börjar lossa.
Servera dessa till gott kött, potatis och en smarrig sallad!


(eget collage med privat bild)




Kommentarer
Postat av: issa

mmm! ser jätte gott ut. det ska jag prova nån dag!

Postat av: mammsen

A ha var det som tomaterna jag tjyvade en halva av skulle bli. Vi köpte inge pizza utan drog hem och fixade laxen - och om vi får säga så smakade det smaskens till sista sliken - trots att klockan blev närmare nio innan allt var klart!
kram mammsen med en sovande pappsen på köks soffan ( han som skulle fortsätta att slipa på den rosa hyllan :(

2007-10-07 @ 17:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback