Matbloggstoppen


Jag drömmer om en jul hemma..

image332


Jag har redan nu börjat fundera lite över vad som behövs införskaffas till jul i inredningsväg. Eftersom färgerna i vårat avrdagsrum går i lila och limegrönt är det en del grejer som behövs bytas ut till jul. Förra året panikköpte jag röda panellängder till fönstret, som inte alls blev bra. Därför lär det införskaffas nya. De med öljetter i collaget ovan skulle vara riktigt snygga. Men om jag inte missminner mig helt har
Ellos några liknande? Har nu kollat upp och hittade inga. Tar tacksamt emot tips om vart det kan finnas!  Nya överdrag till kuddarna skulle även de behöva köpas, varför inte ett par röd och grönrandiga?
Men en klassisk pappersstjärna har vi redan, fast en svart. Den lyser så fint i fönstret hela december och en liten bit in i januari.
Kanske ska vi köpa varsin julstrumpa att hänga på över öppnaspisen?

Som tur är har jag ett tag på mig att införskaffa nytt, undertiden kan man ju alltid inspireras av julen hos Pottery Barn!


(eget collage med bilder från potterybarn.com)


Kommentarer
Postat av: Frida

Har för mig att jag har sett färdigsydda gardiner med öljetter hos Hemtex. Och vill man inte ha de färdigsydda kan man nog köpa egna öljätter och banka in själv på gardinen. Ikea borde också ha. :-) Lycka till i jakten!

Postat av: gunilla/nilla

Så mycket fint och gott här var att inspireras av. Tack snälla för gullig kommentar på min blogg. Lite julkortsverkstad har jag börjat med, mkt lite. Men nästa gång blir det nog att jag lägger ut ngt julkort!
Hit kommer jag att titta in igen.
Ha en underbar vecka
/Gunilla

2007-10-22 @ 15:16:40
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Frida

Gaah.. mina årstider är helt förvridna. Jag har sommarkänslor i kroppen efter dagens visning av våren 2008 :)

2007-10-22 @ 15:55:20
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Monel

Jag har också sett sådana gardiner någonstans .. Jotex kanske ..

Ps. Gillar din blogg :-)

2007-10-22 @ 16:52:56
URL: http://tomtemor.blogsome.com/
Postat av: Evasleva

Har du kollat på La Redoute? Där brukar det finnas ganska mycket gardiner.

Jag har själv redan köpt röda, vackra julgardiner som jag hittade på indiska. Jag planerar också :)

2007-10-24 @ 07:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback