Matbloggstoppen


Efter träningen

image302



Nu är jag nyss hemkommen från gymmet och har precis gjort i ordning en mycket smarrig tonfisksallad. Tyvärr verkar kameran ha fått fötter så jag kunde inte fota det. Men jag hade lagt upp allt väldigt tjusigt på ett fat!
Det här är perfekt att äta efter ett träningspass eftersom det innehåller mycket protein, vilket kroppen behöver för att reparera musklerna efter träning. Ett stort plus med proteinet är att du blir fortare mätt på det än kolhydrater.
Ibland kan man behöva en liten spark i ändan och en stor portion motivation föra att ta sig iväg till gymmet eller träningspasset. För mig finns det inget som inspirerar så bra som att läsa om andra som kämpar med sin vikt. Då tänker jag alltid; kan dom, ja då kan jag!
Efter att ha läst
Annas blogg fick jag dagens omgång av motivation, inspiration och den där sparken i ändan för att ta mig ner till gymmet! Läs och beundra!


Linnéas Tonfisksallad:


två nävar valfri sallat
vitkål
½ liten röd lök
saften från ½ lime
olja
salt
citronpeppar
3 msk keso
½ burk tonfisk
1-2 ägg

Gör så här:

Lägg lite av din favorit sallat på en tallrik. Riv över lite vitkål med osthyveln, skiva löken. Pressa ur saften från limen, ringla över lite olja, salta och peppra.
Klicka över keso och tonfisk. Avsluta med att dela ägget i fjärdedelar.
Vill du ha mer kolhydrater till maten kan du ev koka lite fullkornspasta eller äta ett gott grovt bröd till!


(eget collage med bilder från IKEA och tasteline)






Kommentarer
Postat av: issa

jag älskar tonfisksallad, speciellt hemmagjord. gör det superofta för att det är så himla enkelt:)

Postat av: Frida

Vad fräscht det ser ut!

2007-10-03 @ 14:36:06
URL: http://www.cultdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback