Matbloggstoppen


Mysmat

image160
Oj såg nu att tryckfelsnisse varit framme! Skråvmål stavas ju skrovmål, men ni förstår säkert vad jag menade iallafall!

Nu har vi tillbringat två nätter ute i stugan. Skönt att få lufta sig lite på landet. Några gardiner har jag inte hunnit sy klart än så det var lite kalt men skall försöka göra klart dem i veckan som kommer. Sen skulle sängborden målats men det får bli till nästa vecka det med.

Sebastian har ju så passande precis fyllt år så då fick han massa bra saker till stugan, däribland en grill som vi satte ihop i torsdags eftermidag. Sen grillade vi hamburgare. O så gott det var!
Jag var lite slö och orkade inte göra något avancerat till så det fick bli morot och gurkstavar med dipp. Men det var riktigt gott! Lagom mysmat!

Till 2 personer:

4 grova hamburgerbröd
4 hamburgare

3 morötter
½ gurka

3 dl lätt creme fraiche
1 påse färdig dippkrydmix

salladsblad
gurkskivor
ostskivor
tomatskivor
ketchup

Gör så här:

Stek/grilla hamburgarna tills de fått fin färg på båda sidor. Låt bröden ligga på sista minuten så de blir lagom varma och frasiga.
Gör stavar av morot och gurka. Blanda kryddmixen med fraichen.
Lägg sedan valfria tillbehör på din hamburgare, dippa stavarna i dippen.
Enkelt, snabblagat och mycket gott!

2 hamburgare var blir kanske i överkant om man inte är någon storätare, jag åt 1 ½ och blev dundermätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback