Matbloggstoppen


En råtta i Linneas skafferi!

image177


Idag när jag skulle leta reda på riset, där längst in i skafferiet ni vet. Ja då hittade jag en sönderäten mjölpåse.
Storråtta!? Nej det är nog antagligen katten som vart framme. Skafferidörren går nämligen inte riktigt att stänga, så har man otur tar hon sig in där och river allting. Sen är det en väldigt matglad katt så hon måste ju provsmaka på allt möjligt också! Antagligen föll mjöl henne inte så väl i smaken eftersom hon inte gjort så stort hål.
En påse däremot kan hon lätt tugga igenom för att komma åt brödet, eller varför inte smyga upp på diskbänken och sno en våffla eller lite brocoli.. Hon äter verkligen allt denna katt!

Visst ser hon farlig ut på ena kortet? Fångade henne mitt i en gäspning, för den här katten är långifrån farlig.


(eget collage med egna bilder)

Kommentarer
Postat av: issa

haha, det är som min katt, han är i skåpen o rotar hela tiden. en gång tog han sig in där vi förvarar hundmaten och vräkte i sej massor av mat. sen fick han springa på toan hela dagen. det va en kul syn:P

Postat av: Moster Cissi

Jag tror du glömde kolla stamtavlan på Tix (Ticks?) innan du bestämde dig - kan vara både storråtta, hushållsgris och llt möjligt nnt som ärnfäder till henne! Hon livar upp ialla fall! :)

2007-05-24 @ 12:31:41
Postat av: Moster Cissi

Hoppsan - jag tror jag glömt var bokstaven a sitter - du får stoppa in några sånna här och där i det förra inlägget - så kanske det blir läsbart!

2007-05-24 @ 12:33:46
Postat av: Anna-eva

Det var en gullig råtta :)

Postat av: Linnéa

Issa: Haha, ja ibland får de skylla sig själva!!
Cissi: Hm, hon är från möcklinta, det borde egentligen säga allt. Fast Anna-Lena har ju grisar, kanske har hon en liten hushållsgrisgen i sig...
Anna-Eva: Hihi, ja för det mesta är hon gullig men ibland....

2007-05-24 @ 18:32:07
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback