Matbloggstoppen


Anledningen till..

image153
.. att det blivit lite dåligt med bloggande i veckan som gått beror mestadels på att vi ätit hemlagad mat alldelns för få gånger! På måndagen firades sista aprill och Lindströms Restaurang hade premiäröppning. Det är inte ofta det händer något i vår lilla stad så när en ny restaurang öppnar så är det klart man måste vara där!
De har tapetserat om och gjort det riktigt mysigt där inne. På premiäröppningen bjöds det på en grillbuffé. Den fick nog mycket väl godkännt av oss allihopa!

Igår var det födelsedagskalas här hemma och vi bjöd på hemgjod smörgåstårta och äppelkaka. Recept och bilder på smörgåstårtan kommer i veckan.
Idag har vi spenderat hela dagen ute i stugan. Nu har vi sått sallad, rädisor, spenat, timjan, citronmellis, morötter, oregano och satt potatis. Under morgondagen skall jag ge mig på det lilla proektet att sy gardiner till stugan. Vi får se hur det går...

Nu börjar snart Jamie på tv:n så jag ska ta och krypa ner i soffan en stund.

Jag hoppas att alla haft en riktigt skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback