Matbloggstoppen


Våffeldagen

image111

Ja idag är det våffeldagen. Tvärr har jag varken lagat eller ätit några, vi får ta det i veckan istället!
Våfflor är sån här bra mat. Även ur de tommaste kyl och skafferi kan man oftast trolla fram lite våffelsmet. Men jag tycker att det blir lite för mycket efterrätt av det hela när man skall ösa på en stor klick grädde och massa sylt.
Här kommer istället några av mina favoriter:


Blanda Keso men en klick lingonsylt och bred på våfflan

Tag en smaksatt creme fraiche, lägg på våfflan och toppa med knaperstekt bacon.

Riv morötter och blanda det med creme fraiche. Krydda med salt och citronpeppar.

Tag en smaksatt keso och ha på våfflan.

Det är egentligen bara fantasin som sätter gränserna! Gör en djupdykning i skafferiet och blanda i ordning röror av det du har hemma!




(eget collage med bild från google)

Kommentarer
Postat av: Freppe

Fullkornsvåfflor då? :)

Postat av: Linnéa

Ja fullkornsvåfflor, det brukar jag nog göra när jag tar och tänker efter. Det är ju bara att byta ut lite vetemjöl till grahamsmjöl!

2007-03-25 @ 20:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback