Matbloggstoppen


Mozarellaris

image122

Nu har jag expremiterat lite igen, som vanligt.

Mamma berättade om en maträtt de ätit i Frankrike
- Det var ris och mozarella och räkor. Jag tänkte att du kanske kan hitta på nått.

Självklart är jag en duktig dotter så här kommer min tolkning av denna rätt. Bara så ni vet blev det superbaotagott!!

4 port

2 dl färdigskalade räkor
ris (koka 6 portioner då riset är huvudlivsmedlet i denna rätt)
2 paprikor
1 chilifrukt (medelstark)
1 fiskbuljongtärning
curry
chilipeppar
mozarella
olja

Lägg räkorna i en marinad gjord av olja, curry och chilipeppar. Låt detta stå och dra ett tag så räkorna verkligen tar smak. Krydda ordentligt, mozarellaosten kommer dämpa de starkaste.

Koka riset tillsammans med buljongtäningen och finhackad chilifrukt.

Skär paprikan i bitar och blanda i räkorna och lite av oljan de legat i. När riset är färdigkokt vänd ner det i paprikablandningen. Bryt mozarellan i så små bitar det går och rör om. Blanda tills osten smält och allt ris är täckt med ost. Salta ev lite.











Kommentarer
Postat av: KAROLINE

Jag älskar ju mozarella!

Postat av: Linnéa

Ja det är verkligen gott!! och väldigt användbart har jag upptäckt på sista tiden!

Linnéa

2007-03-29 @ 20:35:48
Postat av: mammsen

Å så gott det lät - ska också handla hem det som behövs och laga den mummsiga rätten!!

2007-03-30 @ 18:50:47
Postat av: Moster Cissi

Jag ska handla och laga till dina föräldrar och oss i fjällen - ska bli gott!

2007-04-02 @ 20:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback