Matbloggstoppen


Glass

image120

Idag var vi och handlade och när vi kom till frysdisken tittar Sebastian på mig och frågar mycket uppgivet om det inte finns nån glass som inte är så onyttig! Ja, det finns ju lightglass, men hur kul är det då?
Så då åkte jag hem och bläddrade lite i mina nya kokböcker. Någonstans måste det ju finnas ett recept på glass. Självklart fanns det! Men att vänta 4 timmar som de recepten sa, de hade ingen av oss lust med. Så jag gjorde ett eget recept.
Nu är all glass slut och ojj va gott det blev! Och det var riktigt busenkelt!

2 portioner av Linnéas snabba glass:

250 gram fryst mango ( det går bra med vilken frukt som helst, så länge den är ordentligt fryst!)
ca 2 dl lättvanilj youghurt
vaniljsocker
ingefära

Mixa den frysta frukten. När frukten blivit hackad i  riktigt små bitar häll då över youghurt och mixa tills du fått en ganska slät  massa. Finriv lite ingefära över röran och avsluta med lite vaniljsocker.
Ställ in i frysen i ca 20 minuter.  Låt det inte stå i frysen för länge, då kristaliseras kanterna!

Vill man går det bra att spara några fruktbitar och hacka dem i lite större bitar och ha i när allt är färdigmixat. Det blir då lite mer liv i glassen!
Ät och njut!


(eget collage med bild från google)

Kommentarer
Postat av: Evasleva

Vilket bra och enkelt tips! Det måste testas. Kanske i helgen till och med :)

2007-03-29 @ 07:49:13
Postat av: Linnéa

Ja jag måste erkänna att jag är ganska nöjd med detta påhitt! Enkelt och gott (och inte såå onyttigt) det är väl den perfekta kombinationen!

Linnéa

2007-03-29 @ 10:55:14
Postat av: SebbeSula

ja det blev riktigt mumsigt det där. bra gjort :D
tur att jag har dig. hehe.
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback