Matbloggstoppen


Fånga dagen

173971-77

House Doctorns hemsida hittade jag så mycket fina bilder och längtade jag till sommaren innan jag besökte denna sida så är det inget mot vad jag gör nu!
Carpe Diem- fånga dagen, på  sommaren är vi ganska bra på det. De flesta tar semester, tillbringar dagarna i lugn och ro hemma, tar kanske en sväng till stranden. Stannar uppe sent om kvällerna och umgås. Det finns egentligen inga måsten, man gör det som faller en in. Man kunde ju önska att resten av året också var så. Men så fort det börjar bli höst, ja då ska det storstädass, byta gardiner och renoveras. För det hanns ju inte med under semestern. Sen kommer vi till november/december. Jag undrar hur många som har ro att fånga dagen under all julstress!?
Nu går vi mot våren och det riktigt kliar i fingrarna på en för att få sätta igång med allt som ska göras!
Tänk om man kunde spara bara en timme av den här lugna, sköna stämningen som är på sommaren. Förvara den i en burk med lite solsken, och ta fram lite då och då, när allt är som mörkast och kämpigast! Det vore väl underbart!

Jag hoppas att alla får en bra fredag och en skön helg!!

Linnéa

Kommentarer
Postat av: SebbeSula

det blev ju riktigt fint =) duktig du blivit!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback