Matbloggstoppen


Bakom lås och bom!

image87

Om jag försvinner från bloggvärden ett tag är det för att jag sitter bakom lås och bom!
Tre Tjejer i köket skrev för en tid sedan ett inlägg om hur man inte skriver matblogg- alltså om Linda Skugges bloggande för tidningen MAMA. I alla komentarer som blev till det inlägget skriver Ilva:" Dessutom undrar jag om Skugge vet att det är straffbart att lyfta recept utan att ange källa??" HJÄLP! Det visste ju inte jag.

Så nu säger jag det, en gång för alla.
Om inget annat är angivet så är recepten ihopkomponerade av mig själv!

(eget collage med bild från aftonbladet)

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har bara tittat förbi som snabbast hos Fru Skugge men fy så dåligt det var!

Jag ska absolut komma ihåg att det är straffbart att inte ange sin receptkälla, hu för lås & bom men mycket roligt kollage blev det!:)

Postat av: Linnéa

Ja jag vet inte riktigt vad dom tänkt med när dom anlitat henne, jag får ju mer lust att beställa hem pizza än att laga egen mat när jag läser den...
Det är mycket man ska tänka på när man bloggar och så, men så länge man anger vad man fått saker och ting ifrån så har man ju ryggen fri!

Kram Linnéa

2007-03-12 @ 09:48:47
Postat av: Linnea

Hej! Det där stämmer inte - recept är en av de få saker som inte skyddas av upphovsrätten, så du kan lugnt blogga vidare (om det inte finns nån annan lag än upphovsrätt som jag missat). Läs mer på www.prv.se/om_prv/upphovsratt/vad_skyddar.html

2007-03-12 @ 16:41:55
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Postat av: Linnéa

hehe ok, där ser man, men jag tycker iallafall det är schysstast att ange vems receptet är.Men tack för upplysningen! Är så svårt och veta vad man får och vad man inte får!!

Kram
Linnéa

2007-03-12 @ 17:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback