Matbloggstoppen


Körsbär

image201

Igår hade mormor köpt körsbär på ICA och de var bara så goda! Kunde knappt hejda mig, höll på att äta upp allihopa! Så idag när vi var in till stan passade jag på att köpa mig en låda jag med. Nu är det nog inte ens en tredjedel kvar av dem men jag är inte hel skylldig till åtgången då både syster och lilla kusinen setat här vid matbordet och ätit både en och två var.
Vi har idag fått igång tv:n och boxern här ute i stugan, riktigt skönt att kunna slöa framför tv:n även om man är på landet. Har under den gågna veckan hunnit läsa tre böcker, men det är riktigt skönt att ha ro till läsning om kvällarna med.

Till höger om mig på kökssoffan ligger det en helt utslagen Divakatt och sover, det är ett hårt  liv här ute på landet! På vänster sida sprakar det så mysigt i vedspisen, blir lite ruggigt inne när det regnar så då får man tända sig en liten brasa! Vi pratade om att provtrycka kakelugnarna idag, vore skönt att kunna elda i dem med när det är kallt ute!

Hoppas vädret blir lite bättre under morgondagen! Vill ha lite mera sol nu!

(eget collage med bild från sxc.hu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback