Matbloggstoppen


Smultrontid

image217

Finns det något som andas sommar mer än ett dike fullt med smultron? På vägen mellan oss och mamma och pappa har det ploppat upp små röda prickar både här och var. Och jag tror bestämt att smultronbeståndet har ökat sedan jag var liten. Vi plockade några när vi var ute på promenad idag och de var riktigt söta och goda.
Jag brukar alltid gå och spana på försommaren om och var det finns smultronblom. Sedan är det bara att gå och plocka. Vi kan på flera vis säga att vi har vårat smultronställe här ute på landet!


(eget collage med bild från google)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Vi har trädgårdssmultron. De smakar gott, men man missar det viktigaste -man hittar inte smultronen man skördar dem. Fast ibland är det näst bästa gott nog.

Postat av: Anna-Eva

Åh, nu längtar jag till Sala. Här nere finns inte mycket smultron.

Postat av: Linnéa

Andreas: Ja det är ju nästan själva grejen att leta reda på de små röda bären. Men har man trädgårdssmultron vet man ju alltid att det finns.
Anna-Eva: Va tråkigt. Du får helt enkelt ta en tur upp hit och plocka smultron!

2007-07-02 @ 14:04:05
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback