Matbloggstoppen


Marinad

image218

Här kommer som lovat receptet på mamma Ylvas goda marinad. Den är helt otroligt god!

1,5 dl ananas juice (använd spadet från två burkar krossad ananas och gör
paj på ananasen till efterrätt!)
0,5 dl soja 
1 msk sirap
2,5 cm hackad eller riven ingefära
2 st hackade vitlöksklyftor
2 tsk olja

Gör så här:

Skala ingefäran, hacka eller riv den. Finhacka vitlöken. Pressa ur juicen från ananasburkarna och häll upp det i en skål. Blanda i vitlök, ingefära och övrga ingredienser. Fördela 8 skivor kött i två plastpåsar och häll marinaden över. Ett tips är att dubbla plastpåsarna om det är ben på köttet, då går inte påsen så lätt sönder! Låt köttet ligga i marinaden i några timmar. Ta fram och låt rinna av ca 30 minuter innan det ska grillas!



(eget collage med bild från google)

Kommentarer
Postat av: Helena

Ett jättestort grattis i efterskott på förelsedagen! Jag gillar din ny kompis i köket, ursnygg!
Jag har nu plitat ner den goda marianden i mitt block och hoppas på sol och grillväder de nämaste dagarna så att jag får cahansen att testa! :)
Kram

Postat av: Junitjej

Var du med i tävlingen du också!
http://junitjej.blogg.se/1183372835_tvling.html

2007-07-02 @ 13:23:55
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Linnéa

Helena: Tack så mycket! Ja visst är den fin! Ska inviga den under morgondagen då ja är ledig tänkte jag! Kan varmt rekomendera marinaden, den är helt underbar!

2007-07-02 @ 13:52:56
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback