Matbloggstoppen


Helg

image230
Helgen har vi tillbringat i sköna Rättvik och firat våran amerikanska vän som fyllde 40. Detta blev våran lilla mini-semester för denna sommar. En mycket lyckad semester, trotts ösregn igår kväll!
I fredags packade vi våra väskor och startade vår resa upp mot Dalarna. Jag hade gjort fyllda baugetter som vi skulle äta under resans gång. Efter ca 7 km var vi tvugna att stanna och äta upp dem eftersom resesällskapet då var vrålhungriga!
På kvällen hade det beställts bord på
Jöns Andersgården för en födelsedagsmiddag. Restaurangen som även är ett pensionat ligger mitt i Rättviksbyn Lerdal med en otroligt fin utsikt över Siljan. Här möts lite utav två världar då restaurangen serverar italiensk mat i en riktig dalaidyll. Portionerna var inte de största, jag åt för ovanlighetens skull upp allt. Så att komma dit vrålhungrig är kanske inte att rekomendera. Men maten var otroligt god och servicen var utmärkt!
På lördagen blev vi serverade en typisk amerikans maträtt, nämligen Martha Steewarts macaroni and cheese.
Ingen av oss hade tidigare ätit detta, men vi tyckte alla att det var riktigt gott!
Tyvärr så gjorde regnet oss sällskap under större delen utav kvällen, men lika glada var vi för det. Förra året stod värden själv och stekte hemgjorda hamburgare till alla hungriga gäster men i år hade de hyrt in Svenska Kocken.
Helt underbar mat hade hans kockar lagat! Ojojoj vad vi blev mätta!

Nu är vi hemma igen och i morgon är det dags att gå till jobbet.

Jag hoppas att alla har haft en riktigt skön och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Karin

Trevlig blogg det här! Jag återkommer gärna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback