Matbloggstoppen


Glass

image226

Glass, ja det hör verkligen sommaren till! Själv är jag en riktig glassoman och vi äter ofta glass här hemma. Alla möjliga sorter går bra men GB:s Carte d ´Or är en absolut favorit! Häromdagen åt vi smaken
Lavazza, "mild och krämig kaffeglass med bitar av choklad". Hur gott låter inte det?! Jag kan försäkra er om att det var gudomligt! Den hade fått stå framme en stund så den var ljuvligt mjuk och krämig. Underbart!
Hos lillasyster fick vi i söndags smaka Tutti Fruttiglass. Ska jag vara ärlig så trodde jag inte alls på denna glass, men jag fick ändra mig när jag väl smakade. Ingen krämig gräddglass här inte utan en riktig isglass med ovanligt mycket smak. Säkert en storfavorit hos barnen! Tummen upp för den!
I morgon ska jag nog köpa mig en mjukglass, med chokladströssel. Det, är riktig sommar!


(eget collage med bilder från GB och IKEA)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Måste bara få säga att det är en otroligt fin blogg och det är däför jag kontaktar dig=) Antar att du använder dig a något fotoprogram så det är min första fråga om du gör det vilket? Sen om du har några tips på hur man gör så fina inlägg?=)

Förstår om du inte har lust eller tid att svara.

Ha en fortsätt trevlig helg

2009-08-08 @ 23:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback