Matbloggstoppen


Veckan innan lön!

Vi har nu gått in i den värsta veckan på hela månaden. Nämligen den sista. Och vad värre är, så är det sista veckan i januari till råga på allt. Så detta får bli en budjet vecka, inget jag är speciellt bra på men det får funngera!
I detta recept ska det vara en buljongtärning, helst då grönsaksbuljong. Men eftersom min hjärna har lite svårt att ta tills sig just det ordet använde jag köttbuljong. ( har nämligen 2 förpackningar med det, har inte lyckats köpa rätt de senaste 2 gångerna....)

Så här kommer mitt första budjet recept!


LÖKSOPPA

173971-6



3 gula lökar
7 dl vatten
1 buljongtärning
2 msk mjöl
lagerblad
örtsalt & peppar

Skala och skär löken i strimlor, fräs den lite snabt i en kastrull.
Pudra över mjölet och tillsätt vatten, buljongtärning och kryddor.
Låt koka tills löken är lagom mjuk!

För att piffa till det hela lite tog jag några brödskivor och stekte i olja, örtsalt och chilipeppar. Ca 3-4 min på vardera sida.

Mycket gott, mycket enkelt och framför allt mycket billigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback