Matbloggstoppen


Smärta!!

image370


Ok, en tand har inte mycket att göra med en matblogg jag vet. Men nu är det så att jag måste få beklaga mig lite för er.  Under hela min uppväxt har jag varit välsignad med bra tänder, hittils har jag aldrig haft ett endaste hål. Visst har jag dragit ur ett par eller fem men det har endast berott på platsbrist.
Så kom den där dagen för något år sedan då jag upptäckte att en visdomstand var på väg upp. Typiskt jag som redan har så ont om plats i munnen. Nu visade det sig att det inte bara var en visdomstand som tänkt ploppa upp, nej självklart får  jag alla fyra!
Med ojämna mellanrum växer de här små fulingarna och det gör nått så hilskeligt ont. Men som tur är brukar det bara vara i en dag eller så.

Men nu vet jag inte vad som hänt! Det började med smärta i vänstra sidans visdomständer, under de senaste dygnen har det vandrat och satt sig på höger sida istället. Nu har jag så ont att det smärtar ner i halsen (känns ungefär som riktig halsont!) Denna smärta innebär att jag inte kunnat inta någon frukost ännu så snart avlider jag nog av en våldsam hunger, men vi får hoppas att  värktabletterna vill börja verka snart..

Kan man vara berättigad till en portion galss som frukost nu måntro? Glass är ju det allra bästa motemedlet mot det mesta saker har jag listat ut..







Kommentarer
Postat av: Frida

Nu har jag "avslöjat" den glada överraskningen! Kika in på bloggen så får du se!

Postat av: Juliana

Usch, stackare jag har samma problem just nu. Fast jag får ont i käken och så kliar det i hela munnen. Nu förstår jag varför bebisar behöver bitring. Jag kanske skulle ta och önska en i julklapp :) Hoppas tabletten hjälper!

2007-12-05 @ 13:00:53
URL: http://julianapersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback