Matbloggstoppen


Hjortronglögg

image368



Igår var det som ni alla vet första advent och den officiella starten på glöggdrickandet. Gårdagens pysslande blev riktigt lyckat och vi hade så trevligt. Mamma hade köpt hem Dufenkrooks hjortronglögg och det smakade över mina förväntningar. TIll och med bästa vännen E som annars inte tycker om glögg gav den godkännt! Lite russin, skållade mandlar och en pepparkaka till så var lyckan gjord.
Trotts att både jag och E kände oss något tunga i huvudet efter lördagens partande så kom vi fram till att det skulle smaka riktigt gott att ha i en skvätt vitt vin i glöggen. Det måste vi testa nästa gång!

Visst är glöggmuggarna och underläggen riktigt söta! Jag skulle verkligen vilja ha ett gäng underlägg som passar att lägga under kaffe eller glöggkoppen. För inte är det fint när det blir ringar efter de varma kopparna!
 Båda hittar du hos Duka.



Kommentarer
Postat av: Anonym

fyfasiken vad gott:)
fin blogg du hade vill också ha en sån fin :(

Postat av: Ander Filipsson

Har du läst det här blogginlägget appropå juldrycker?? http://www.salt.se/peppar-caca-cola/
Fick en bild på colan mailad till mig nyss. Vad tror du? pepparkakscola

2007-12-03 @ 16:39:45
Postat av: lina

Ser väldigt mysigt och gott ut! Är hjortronglöggen lättvinsglögg eller vilken procent?

2007-12-03 @ 18:20:07
URL: http://linalikesmat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback