Matbloggstoppen


Gott till nyår

image388

Julhelgen är nu över och vips skall allt rött bytas ut mot silver och guld. Själv kommer jag inte fira det nya året speciellt hårt då jag skall jobba hela natten, men hade jag haft en nyårsbjudning hemma hade jag med största sanorlikhet gjort dessa! Egentligen är det ett julgodis som jag har piffat upp lite.. Till jul bakade jag en omgång och de är försvinnande goda. Perfekt att bjuda runt på till tolvslaget! En stor fördel är att de inte smälter i rumstemperatur och att de är barnsligt lättgjorda!

Grundreceptet har jag hittat hos
recepten.se där även bilden kommer ifrån, men som vanligt har jag gjort om receptet en gnutta..

Linnéas kokosgodis:

50 g margarin
1 dl ljus sirap
½ dl socker
2½ dl grädde
200 g kokos
drygt en kork rom

200 g choklad
några droppar olja

Gör så här:
 
Blanda samman margarin, sirap, socker, grädde och rom i en tjockbottnad kastrull. Låt detta koka ihop under ca 5 minuter. Vänd sedan i en påse kokos. Bred ut massan på ett bakplåtspapper och låt stå svalt i några timmar. Skär sedan den i fyrkantiga bitar.
Smält choklad i vattenbad och tillsät några droppar olja. Doppa kokosrutorna och låt stelna ytterliggare en stund på bakplåtspapper.






Kommentarer
Postat av: Fia

Jo jag tänkte närman lägger in som ett litet foto på sig själv men en liten text under fotot som du hade gjort i det inlägget.

Postat av: fia

Oki där får du den:)

2007-12-28 @ 23:50:23
URL: http://dagarmedfia.blogg.se
Postat av: Anonym

[email protected] (vet ej om det kom med i förra inlägget)

2007-12-28 @ 23:51:07
URL: http://dagarmedfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback