Matbloggstoppen


Avfrostning pågår!

image378

Ja, vad kan man finna i frysen när man frostar av den? Det mesta skulle jag vilja påstå. Det måste vara lite glapp i våran dörr till frysskåpet då det isar igen jättesnabbt i våran frys. Så nu var det åter igen dags för en avfrostning. När jag själv får bestämme vilka vitvaror som ska vara i köket står en självavfrostande frys högt upp på listan!
I en systemetpåse hittade jag någon form av liten fisk. Antagligen fiskad av någon kär vän och sedan placerad i våran frys. 4 påsar fryst dill (jag slängde den påse som Sbeastian försökt mickra..)
4 påsar(!) broccoli, Sebastian säger att jag hamstar denna grönsak men jag förstår inte vad han menar.. Men glad blev jag när jag fann ett paket torsk, middagen är räddad. Kanske blir det fiskbiffar med potatismos ikväll. För tydligen har jag hamstrat potatis med, insåg jag när kylen fick sig en urstädning tidigare idag.


Nu borde jag återgå till städningen här hemma. Golven ska dammsugas och våttorkas men jag tycker att det är så förskräckligt tråkigt så jag skjuter på det så länge det går.


Brukar du göra trevliga fynd när du rensar ur frysen?



uppdatering: under de få minuterna jag satt här och knåpade ihop detta inlägg han en av katterna dra ur de taklökar jag satt i adventsjusstaken. Resultat, jord och grus på hela köksbordet, stolen och golvet. Visst är de underbara!?


Kommentarer
Postat av: lina

Trevliga vet jag inte...mest saker som har legat där minst sagt länge! Skulle också behöva avfrosta:)

Postat av: Tu Madre

Hej, tack för kommentaren! :)

2007-12-12 @ 15:45:22
URL: http://www.tumadre.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad är det för fin textstil du brukar har på alla dina bilder? :) hur snygg som helst.

2007-12-12 @ 19:52:15
Postat av: Emma

Jag känner igen det där med att hitta saker. Just nu försöker jag äta upp allt jag har hemma innan jag åker hem till föräldrarna på jullov och häromdan hittade jag några påsar med pastasås som jag gjorde i höstas (rivna champinjoner med tomat). Jag trodde det var köttfärs! Fast det var en rätt trevlig överskning ändå. :)

2007-12-13 @ 14:17:55
URL: http://newbiecooking.blogspot.com/
Postat av: mathilda

hej! kika gärna in på vår blogg. :)
vi startar den idag så du kan vara
med ändan från början! säg gärna vad du tycker!
ha det super.

2007-12-13 @ 21:37:56
URL: http://malmrosochmalmberg.blogg.se
Postat av: Frida

Oj jag kommer inte ens ihåg när jag gjorde det senast.. kanske dags nu då :) Tack för påminnelsen!

2007-12-13 @ 23:36:53
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: O L G A

Svar: jag har jobbat där i ca 2 år men vissa *host host* behandlar en som att man har kommit dit första gången och inte kan ett skit. Jag får också mycket bättre lön än de ordinarie iom att jag jobbat mycket på helger och så :)

2007-12-14 @ 10:12:08
URL: http://olgatherussian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback