Matbloggstoppen


Tix & Diva

image255
Idag tänkte jag visa två medlemmar ur familjen. Diva och Tix.
Diva, den grå/vita blev två år nu i sommar. Henne hade jag innan jag träffade Sebastian, då var det hon och jag i en pyttelägenhet. Hon gjorde mig vansinnig. Hon var vad man kan kalla sjövild när hon var liten och samtidigt jätterädd för allt och alla! Hon har alltid varit en pyttekatt. Så liten och späd. Men över sommaren har det hänt en förvandling, nu är Diva en stor och ståtlig katt!!
Tix, hon kom hemflyttandes till oss för ett år sedan ungefär. Tuff och kaxig som bara den! Och ett riktigt matvrak har det visat sig. Vi kan aldrig lämna något framme, inte ens en påse med bröd. Då är hon där och gnager sig igenom plasten, sen äter hon ½ skiva bröd eller så... Och inte kan hon jama, hon skäller mer. Ibland undrar jag om hon tror att hon är en hund. Katter måste ju också kunna vara födda i fel kropp? Eller?

Ja det var en kort liten presentation av våra kära katter!

Kommentarer
Postat av: mammsen

Vill just minnas att det var en liten kattfröken som fick bo hos oss för hennes matte tyckte allt att hon var bra jobbig då! Så bra för mig nu när även jag har småtassar i huset - om hon blir för jobbig menar jag - då ställer du väl upp :)
kram mamma

2007-08-16 @ 19:59:32
Postat av: Linnéa

Mamma: Ja, jag vill minnas att det nog var på det viset. Visst får lilla Ellen komma på besök hit när helst hon vill!

Postat av: Frida

Så söta!

2007-08-16 @ 22:12:50
URL: http://myplaceofheart.blogg.se
Postat av: Linnéa

Frida: ja visst är de! Mina små änglar!

2007-08-16 @ 22:19:39
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback