Matbloggstoppen


Schelins Konditori


image270


Igår blev det en liten fika nere på stan. Vi ha ett nytt men ändå gammalt fik här i stan, nämligen Schelins Kondtiori.
Jag vet inte hur länge de har legat där men längde är det. Tyvärr var det så murrigt och dystert där inne. Sen stängdes det igen och det började renoveras. Efter några månader slog portarna upp igen. Nu var det helt nya ägare och med dem kom en helt ny inredning. Allt det gammla och mörka är som bortblåst, nu går allt i ljusa toner. Vilken fröjd det är att fika där inne nu!
Det som är lite speciellt med ägarna är att bagaren tillexempel, han får skjuss till Sala från Västerås varje natt i 3 tiden. Då bakar han hela efternatten, sedan tar han bussen tillbaka till Västerås, går hela dagen i skolan ( då han inte gått ut gymnasiet än!!) sedan tar han sig tillbaka till Sala för att jobba några timmar till innan det är dags för att gå i säng.
De andra två ägarna är runt 20 de med och de driver tillsammans nu Scherlins Konditori. Riktigt, rikigt bra gjort av dem!

De har inte bara lyckats med att få det snyggt, bakverken är gudomliga! På bilden ovan syns en päronbiskvi. Den är enorm!
Ett annat stort plus är priserna. De är absolut överkommliga, man behöver inte bli ruinerad bara för att man tar en fika på stan! Det gillas starkt.

Tyvärr verkar inte deras
hemsida vara helt klar, men jag tror att det är på gång!


Så har ni någon gång vägarna förbi lilla Sala kan jag varmt rekomendera detta fik!




Kommentarer
Postat av: Agnes

verkar vara jätte bra!! och gott hihi :D

Postat av: Malin S

Vad underbart med ett riktigt äkta fik. Inte bara dyra designsnobbställen.

2007-08-30 @ 22:01:53
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Jessica

Åh, jag blir så glad! Glad av att inte bara mötas av en massa modebloggare, dagensoutfits eller senaste köpta plagg!!
Jag börjar ärligt talat att tröttna på dem och dess modebestyr.
Mycket söt och rolig blogg! Tack!!

2007-08-31 @ 11:28:49
URL: http://jessicagrodan.blogg.se
Postat av: Linnéa

Agnes: aj verkligen, dit ska jag gå flera gånger!
Malin S: Nej precis ett äkta fik, fin inredning, mycket trevlig personal och underbart fikbröd. Det kan som sagt inte blli bättre!
Jessica: Nu blir JAG glad! Kul att du gillar min blogg.

2007-08-31 @ 14:35:49
URL: http://linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Andreas Klemets

Hej Linnea!
jag vill börja med att tacka för den jätte fina responsen.
När vi läste det såg vi alla 3 ut som frågetecken! Det har satt sitt spår i våra hjärtan, ingen kunde förstå hur en människa kan offra sin tid på att skriva en sån här fin och otroligt berörande text om just oss!

Som ett tack ser vi gärna att du fikar hos oss igen, fast den här gången står vi för notan.

Har du några funderingar så kontakta mig gärna!

Med vänliga hälsningar / Andreas Klemets
Schelins Konditori
0224-10105
[email protected]
www.triivas.se

2007-11-02 @ 00:55:07
URL: http://www.triivas.se
Postat av: marianne ekelund-larsson

Hej!

Jag vill verkligen uttrycka min stora beundran till er alla tre som driver konditorit vidare i en helt ny anda. Har fikat hos er när jag varit i Sala tillsammans med min dotter och mamma. Nu har jag en liten förfrågan, det gäller den 24 /5 vid tre tiden. Det är en söndag och jag fyller år.

Har tänkt att bjuda hela min släkt på fika denna tid på em. Det är en söndag och vi blir 18 pers. Går det att vi kommer allihopa eller måste vi kanske förvarna och ev reservera. Till er alla önskar jag en riktigt fin vår och jag länktar redan till ert fik och min födelsedag.

mvh Marianne Ekelund-Larsson

021-38 32 62 eller mobil 0705 716423

2009-04-21 @ 10:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback