Matbloggstoppen


Höst!

image266

För inte ens en vecka sedan cyklade vi hem från Sebastians mamma. Då såg vi solen sakta sjunka över Öja gärde, trkatorer mullrade någonstans långt borta och det blåste en ljummen vind. Bara sådär som det kan göra en varm kväll i augusti. Det var verkligen sommar, om än sensommar så var det sommar.
Idag känns det så långt borta. Idag är det höst. Klockan åtta i morse visade utetermometern på ynka 10 grader och jag fryser vid blotta tanken! Jag ska strax gå runt och stänga alla fönster som står på glänt i lägenheten, det drar så förskräckligt! Förutom det faktum att temeraturen sakta sjunker och det blir kallare så tycker jag väldigt bra om hösten. Inte vet jag om det är alla färger ute, att man med gott samvete kan kura inne och kolla på film en hel dag, allt te drickande eller det faktum att vi går mot min favorithögtid julen, som gör det. Det får vara hur det vill, men jag tycker om det.
Här börjar löven snart skifta färg och vid minsta lilla vindpust far det massa löv från björken utanför vårat sovrumsfönster.
Idag ska jag kanske åka och köpa lite höstfint att sätta i balkonglådorna, det blir så fint när man får göra i ordning där!


(eget collage med bild från scx.hu)

Kommentarer
Postat av: mammsen

Å - vad jag älskar hösten - tänk att kunna vara ute med stövlar och tröja utan att bli helt genom svettig - det är njutning på hög nivå! Hemma på landet var inte mer än knappt 4+ när mammsen klev ur sköna sängen brrrr - får nog ta fram nått annat till fotrarna i morgon. Hoppas vi får se någon bild på din hösrfina balkong!
kram mamman!

2007-08-27 @ 12:35:00
Postat av: Linnéa

mamma: Jo hösten den är fin, bilder från balkongen kommer. Tänkte plantera det ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback