Matbloggstoppen


Dagens mellanmål!

image253

Nästa vecka börjar skolorna igen och vardagen är tillbaka på allvar, varesig man vill det eller inte. Jag vet att många av er inte kommer att gilla detta men imorse när jag gick hem från jobbet fanns det ett litet uns av höst i luften. För min del kan hösten gärna få börja i morgon, för mig har sommaren haft sin chans och den tog den inte. Bättre lycka nästa år!
Nu ser jag fram emot en lång och fin höst. Luften är hög och klar, inte lika kvalmigt som det varit de senaste dagarna här. Att få mysa in med en varm kopp te och tända ljus i öppnaspisen. Underbart!

Idag tänkte jag tipsa om ett lättgjort mellanmål som jag ofta gör när vi har rostbröd hemma. Snabbt, enkelt och väldigt gott, precis som det skall vara!

Denna variant av varma mackor kan ju varieras i oändligheter, men idag såg mina ut på detta viset:

2 skivor grovt rostbröd
4 skivor tomat
4 skivor ost
2 skivor skinka
oregano & grillkrydda

Lägg skinka, tomat och ost på brödskivorna. Strössa krydda över och ställ in i micron i ca 1 minut.
Klart!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Oj, här ramlade jag in hos dig (: Ville bara säga att jag tycker att din blogg är jättefin! Du gör ett bra arbete med den! (: Kramar!

Postat av: Linnéa

Amanda: tackar så mycket! Du hade en finfin blogg du med:D

2007-08-15 @ 15:48:39
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Agnes

Varma mackor är jätte gott! Perfekt att ha som mellanmål när man går i skolan :P
svar på kommentar: okej :D

2007-08-15 @ 18:14:36
URL: http://lovleymee.blogg.se
Postat av: mammsen

Tycker mig känna igen denna kulinariska rätt :) (eller hur det nu stavas)
Nu ropar sängen - bäst jag ilar!
kramen

2007-08-15 @ 20:45:35
Postat av: Lise

Åh, varma mackor är lite av en vardagsfavorit faktiskt :) Jag brukar även ha hackad purjolök under osten, jag som annars inte gillar lök, men "tillagad" går finfint! Och det blir godast att göra dem i ugn, lite frasigt gott :) Men oftast är man ju otålig, haha.

2007-08-20 @ 22:57:24
URL: http://liseliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback