Matbloggstoppen


Tacolasagne

image129

Här kommer ett recept som jag ofta använder mig av när jag gör lasagne. Den går att variera i det oändliga, tag det du har hemma! Med färska lasagneplattor behöver den bara stå i ugnen i ca 15 minuter.

1 fp färska lasagneplattor
1 fp krossade tomater
purjolök
1 fp Keso
1 påse tacokrydda
ca 2 dl ost

Skär purjolöken och fräs den i en kastrull. Häll i de krossade tomaterna och låt koka upp. Tillsätt tacokryddan och låt puttra på svag värme några minuter. Salta och peppra.
Skär lasagnen i lagom stora skivor. Varva tomatsåsen, Keso och lasagneplattor. Avsluta med den rivna osten. Grädda i ca 200 grader i 15-20 minuter.
Servera med en god sallad och tacochips!

(eget collage med bild från google)

Kommentarer
Postat av: mammsen

Den här smakvarinetn ska vi också testa!! Verkar jätte gott!

2007-04-06 @ 08:16:42
Postat av: Helena

Mums, måste testas i veckan. Tror helt klart att detta kan bli en fvorit här hemma hos stora & små! :)

Postat av: Linnéa

Mor: Bra att ni börjar laga mat igen.. Tonårsfasoner;) Hoppas helgen i Sälen eller var ni nu är blir trevlig!

Helena: Ja det var riktigt gott. Vill man går det ju bra att bryna köttfärs och ha i! Nu hade inte jag någon tinad så de fick bli vegetarisk.
'

Linnéa

2007-04-06 @ 22:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback